Особливості методики викладання історії та суспільствознавчих дисциплін в закладах освіти

  • Наталія Кінд-Войтюк
Ключові слова: громадянська освіта, людиноцентризм, україноцентризм, націєтворення, есе, компетентності, курс «Культура добросусідства», курс «Історія: Україна і світ», предмети суспільно-гуманітарного циклу, історія, курси духовно-морального спрямування

Анотація

У статті розкрито проблеми і методику викладання суспільствознавчих дисциплін у школі. З’ясовано державну політику реалізації реформи навчання суспільствознавчих дисциплін та громадянської освіти у школі, нових ключових понять громадянської освіти.

Посилання

1. Бакка Т. В. Методика формування практичних умінь майбутніх вчителів суспільствознавства в процесі реалізації підходів до запровадження громадянської освіти. Наукові записки: Збірник наукових статей Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова / Укл. П.В. Дмитренко, О. Л. Макаренко. К.: Вид-во НПУ. 2001. Випуск 40. С. 36–37.
2. Бакка Т. В., Ладиченко Т. В. Суспільствознавча освіта в школі. Історія в школах України. № 4. 2003. С.21– 23.
3. Вісник: Збірник наукових статей Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова / Укл. П. В. Дмитренко. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 2003. Випуск 5. С. 18-19.
4. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415. Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році //https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi
5. Єрмакова І. П. Підготовка майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін до використання дослідницької технології як педагогічна проблема. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Сер. : Педагогічні науки. 2014. Вип. 1. - С. 30-33.
6. Кічук Я. В. Ціннісно-орієнтаційна потужність суспільствознавчих навчальних дисциплін у формуванні правової компетентності майбутніх фахівців . Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2012. Вип. 17. С. 101-104.
7. Ладиченко Т. Як пізнати себе ? Методика викладання нового інтегрованого курсу „Людина і світ”. Історія в школах України. № 6. 2004. С. 9 – 12 .
8. Лазебникова А. Ю. Пошуки форм стандартизації змісту освіти в 1990-і рр. Викладання історії та суспільствознавства в школі. 2014. № 5.
9. Методика викладання суспільствознавства в школі / під ред. Л. М. Боголюбова. М .: Владос, 2002.
10. Муляр Н. Методичні особливості проведення нестандартного уроку в курсі "Методика навчання освітньої галузі "Суспільствознавство” . Молодь і ринок. 2014. № 7. С. 63-67.
11. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою, Лист МОН від 20.08.2018 № 1/9-503 // https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/61788/
12. Смагін І. І. Суспільствознавча компетентність учнів: поняття, зміст, структура. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка . 2014. Вип. 4. С. 39-44.
13. Суходольська Н. П. Методика роботи з тестовими завданнями при вивченні суспільствознавчих дисциплін. Таврійський вісник освіти. 2016. № 1. С. 47-56.
Опубліковано
2019-06-26
Як цитувати
Кінд-Войтюк, Н. (2019). Особливості методики викладання історії та суспільствознавчих дисциплін в закладах освіти. Літопис Волині, (21), 130-136. https://doi.org/10.32782/2305-9389/2020.21.21
Розділ
Статті