MODERN HISTORY TEACHER AND INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE IN LESSONS IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOL

  • Nataliya Kind-Voytyuk
Keywords: modern teacher, history teacher, new Ukrainian school, mentor, facilitator, tutor, innovative teaching, information and communication competence, information competence, webinar, online course

Abstract

The article attempts to reveal the role of a modern history teacher in the conditions of the new Ukrainian school. A modern teacher is in fact a mentor who knows how to organize the process of learning about students. The student must learn to ask questions and show interest and curiosity. To do this, the modern school must use active methods of cognition in the educational process. The modern history teacher can effectively use social Internet networks both for more effective and interesting learning of students, and for the development and professional improvement. The use of network technologies in the educational process is aimed at obtaining a higher level of skills and competencies of both students and teachers. Involving teachers in such an educational space as the World Wide Web will bring the learning process to a qualitatively new level, ensure the development and social adaptation of students in the context of globalization of the world community. The article reveals the concept of information and communication competence of history teachers. The content of information and communication competence is characterized. The publication describes the skills of working with Gmail, Google Classroom, Google Drive, Google Presentations, YouTube, Facebook and Instagram, Google Help, Google Security Tools. The article reveals the work of educational projects “Na urok”, “Prosvita”, “Vseosvita”, which help history teachers to practically apply modern innovations in the field of information and communication technologies.

References

1. Адольф В.А. Профессиональная компетентность современного учителя. Красноярск : КГУ, 1998. 310 с.
2. Анцібор І.М. Використання інтернет-мережі на уроках історії для підвищення якості знань студентів. Таврійський вісник. 2016. № 1 (53). С. 66–70.
3. Вдовиченко Ю.В. Цифрові технології як основа та рушійна сила розвитку сучасної глобальної економіки. Економiка та держава. 2018. № 1. С. 79–82.
4. Дем’яненко В.М. Методичні рекомендації щодо добору і застосування електронних засобів та ресурсів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. № 1. С.44–48.
5. Інтернет-сервіси в освітньому просторі : методичний посібник / І.С. Аман. Кіровоград : КЗ «КОІПП імені В. Сухомлинського», 2016. 88 с.
6. Календарно-тематичне планування уроків з історії України, всесвітньої історії, правознавства, громадянської освіти, курсу «Історія: Україна і світ». 5–11 класи / ред. Ю. Ніраз. Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. 128 с.
7. Карташова Л.А. Розвиток цифрової компетентності педагога в інформаційно-освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 68. № 6. С. 193–205.
8. Компетентнісно орієнтована методика навчання історії в основній школі : методичний посібник / О.І. Пометун. Київ : ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», 2018. 208 с.
9. Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». Міністерство освіти і науки України, 2016. 34 c. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch2016/
10. Концепція впровадження медіа-освіти в Україні. URL: http://www.ispp.org.ua/news_44.htm.
11. Крокуємо разом. Досліджуємо, відкриваємо, взаємодіємо… / укл. Ю. Федоров. Кропивницький, 2020. 160 с.
12. Маркова А.K. Психология профессионализма. Москва : «Знание», 1996. 308 с.
13. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
14. Петренко В.О. Формування трансверсальних компетентностей в умовах закладу вищої освіти. Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика : матер. міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 29–30 бер. 2018 р. Харків : Вид-во «НТМТ», 2018. С. 290–293.
15. Положення про дистанційне навчання. URL: http://www.irbisnbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/molv_2019_6(2)__39.pdf
16. Портфоліо учителя, як форма аналізу та оцінки результатів його діяльності : методичні рекомендації / Л.М. Бабченко. Дніпро : Середняк Т.К., 2019. 21 с.
17. Проект Концепції розвитку освіти до 2025 року. URL: http://osvita.ua/news/43501/.
18. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. Москва : Когито-Центр, 2002. 396 с.
19. Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 67-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/67-2018-%D1%80
20. Старша профільна школа: кроки до становлення. Методичні рекомендації / Фасоля О., Мархлєвскі В. Київ, 2019. 52 с.
21. Управління якістю загальної середньої освіти : навчально-методичний посібник. / Лукіна Т.О. Київ : Педагогічна думка, 2020. 230 с.
22. Упровадження інноваційних форм методичої роботи у діяльність закладу загальної середньої освіти. Методичні рекомендації / Ігнатенко Н.М. Чернігів : ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, 2021. 55 с.
23. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2021: збірник матеріалів всеукр.наук.-практ. семінару, Київ, 2 березня 2021 р. / за заг.ред. О.В. Овчарук. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2021. 116 с.
24. Шахіна І.Ю. Визначення і напрями створення інформаційного освітнього середовища. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. праць / за ред. Л.Л. Товажнянського. Вип. 36-37 (40-41). Харків : НТУ “ХПІ”, 2013. C. 245–255.
25. Шахов В.І. Базова педагогічна освіта майбутнього учителя: загальнопедагогічний аспект. Вінниця : Едельвейс, 2007. 383 с.
26. Шостя С. Розвиток цифрової компетентності учителів у контексті європейських стандартів. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи : збірник тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару, Київ, 12 березня 2019 р. / за заг. ред. О.В. Овчарук. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2019. С. 105–108.
27. Ярмольчук Т.М. Психолого-педагогічні особливості застосування мобільних технологій у процесі професійної підготовки ІТ-фахівців. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсонський державний університет. 2017. Випуск LXXX. Том 1. С. 253–256.
Published
2021-07-09
How to Cite
Kind-Voytyuk, N. (2021). MODERN HISTORY TEACHER AND INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE IN LESSONS IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOL. Litopys Volyni, (24), 103-107. https://doi.org/10.32782/2305-9389/2021.24.17
Section
History of Ukraine