МОДЕРНІЗАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ У КОНТЕКСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
Анотація
У статті розглядаються концептуальні положення модернізації організаційного механізму державного управління системою надання соціальних послуг в умовах цифровізації економічних і соціальних відносин. Мета статті – обґрунтувати модернізацію організаційного механізму державного управління системою надання соціальних послуг у контексті цифровізації соціально-економічних процесів. На основі вивчення наявних теоретичних основ цифровізації адміністративних систем і розвитку адміністративних структур узагальнено основні особливості цифрової трансформації в системі надання соціальних послуг. Обґрунтовано важливість удосконалення наявної інституційної структури державного управління у сфері соціальних послуг через запровадження заходів, спрямованих на забезпечення конкуренції між надавачами послуг, створення покращеної інфраструктури, інтеграцію ринку соціальних послуг з іншими ринками та впровадження інноваційних технологій. Запропоновано створити організаційно-адаптивний механізм державного управління у сфері соціальних послуг на місцевому рівні з урахуванням раціонального використання їх потенціалу та інноваційних способів організації діяльності. Доведено, що перевагами впровадження організаційно-адаптивного механізму є сприяння автоматизації та координації діяльності всіх учасників ринку соціальних послуг, зниження трансакційних витрат для установ, що надають соціальні послуги, зменшення бюджетних витрат для споживачів. Очікуваними результатами його ефективного впровадження є прискорення розвитку соціальної сфери, розв’язання соціальних проблем на рівні окремих регіонів та громад, підвищення якості послуг. Висвітлено питання взаємодії органів місцевої влади та місцевого самоврядування в контексті впровадження цифрових технологій та реалізації цього механізму. Виокремлено етапи цифрової трансформації адміністрування соціальних послуг.
Посилання
2. Данилюк М. М., Дмитришин М. В., Горан Т. А. Цифровізація соціальних послуг. Економіка. Фінанси. Право. 2023. № 8. С. 36–39.
3. Пуліна Т. В., Шитікова Л. В., Риженко О.М. Удосконалення системи надання електронних послуг – ключова задача місцевого самоврядування. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 11. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1844
4. Гриценко Г. Цифровізація соціальних послуг: проблеми можливостей та компетенції. Актуальні проблеми права: теорія і практика. 2024. №1 (47). С. 37–48.
5. Бородін Є., Піскоха Н., Демошенко Г. Проблеми і переваги цифровізації місцевого самоврядування. Public administartion aspects. 2021. 9 (4) С. 95–103.
6. Гриценко А., Бурлай Т. Вплив цифровізації на соціальний розвиток. Економічна теорія. 2020. № 3. С. 24–51.
7. Цифровізація соціальної сфери. Чому це важливо навіть під час війни? URL: https://lb.ua/blog/kostjantyn_koshelenko/530007_tsif
8. Миколюк А. В. Діджиталізація та публічна комунікація як інструменти підвищення ефективності місцевого самоврядування. Публічне управління та митне адміністрування. 2022. 22 чер. № 33. С. 45–50.
9. Empfohlene Zitierung / Suggested Citation: Semigina, T., & Karkach, A. (2021). Цифрові компетентності соціальних працівників як передумова готовності до навчання літніх людей. Path of Science, 7(5), 5008–5018. https://doi.org/10.22178/pos.70-2.