В ОЧІКУВАННІ КІНОВИРОБНИЦТВА НА ВОЛИНІ: ВІД ТЕАТРАЛЬНОГО КОСТЮМУ ДО КОСТЮМОВАНОГО ФІЛЬМУ

Ключові слова: театральний костюм, волинський театр, Ганна Барвінок, Іван Корсак, кіновиробництво на Волині, Наталка Градиська, художник із костюмів, творчість Лесі Українки.

Анотація

Волинь має привабливі локації для кіновиробників: видатним волинським письменником, заслуженим журналістом України Іваном Корсаком (1946–2017 рр.) нароблено значний літературний матеріал для кіносценаріїв, а місцевою владою створено кінокомісію. На Волині є великий бізнес, меценати та митці, які мають намір розвивати кіноіндустрію. У цьому питанні зацікавлена Одеська кіностудія та Волинська обласна державна адміністрація, про що стало відомо під час допрем’єрного показу фільму «Чому я живий» у Луцьку. Якщо кіновиробництво в області таки з’явиться, гостро постане також потреба у фахівцях, задіяних у підготовчому і знімальному періоді, у технічному персоналі та масовці. У статті здійснено аналіз соціокультурного потенціалу Волині в контексті мистецького середовища щодо можливості забезпечення майбутнього кіновиробництва місцевими кадрами. Уявлення про феномен костюма в кінотеатральному мистецтві передбачає його варіативне сприйняття в межах таких наук, як культурологія, філософія, естетика, живопис, герменевтика, театральна справа, етнографія. Через костюм глядач пізнає внутрішній світ героя, його пошуки життєвих сенсів. У 2021 році юридична особа «Редакція газети “Сім’я і дім. Народна трибуна”», заснована журналістом, видавцем, письменником Іваном Корсаком, здобула грант від Українського культурного фонду на створення сценарію до повнометражного художнього костюмованого фільму «Таємниця Ганни Барвінок». Жанр – історичний драматичний трилер, в основі сценарію – роман Івана Корсака «Перстень Ганни Барвінок». Беручи до уваги вкрай малу кількість виробництва дитячих фільмів сучасним українським кінематографом (поодинокі стрічки), а також з огляду на власний досвід наукової роботи зі спеціальності «Аудіовізуальне мистецтво і виробництво» висловлюємо сподівання на екранізацію книги з просвітницькою метою в середовищі не лише глядачів-підлітків, а й широкого загалу дорослої глядацької аудиторії.

Посилання

1. Федонюк С. «Потреба у славі та оплесках викликає залежність. Не люблю залежностей!» – волинська художниця Наталка Градиська. Район. Луцьк. 2021. 10 червня. URL: https://lutsk.rayon.in.ua/topics/396431-potreba-u-slavita- opleskakh-viklikae-zalezhnist-ne-lyublyu-zalezhnostey-volinska-khudozhnitsya-natalka-gradiska (дата звернення: 07.01.2022).
2. Коваленко О. Волинська режисерка: «Сильною і водночас слабкою може бути навіть геніальна людина». Волинь- нова. 2021. 13 березня. URL: https://www.volyn.com.ua/news/177067-sylnoiu-i-vodnochas-slabkoiu-mozhe-buty-navithenialna- liudyna (дата звернення: 07.01.2022).
3. Барт Р. Система моды. Статьи по семиотике культуры. Москва : Изд-во им. Сабашниковых, 2003. 512 с.
4. Патріс П. Словник театру. Львів, 2006. 640 с.
5. Стріндберг Юхан Август. Біографія. УкрЛіб: бібліотека української літератури. URL: https://www.ukrlib.com.ua/ bio-zl/printit.php?tid=8251 (дата звернення: 07.01.2022).
6. Актуальні проблеми мистецької практики і мистецької науки. Мистецькі обрії. Вип. 3(12–13) / гол. наук. ред. І. Безгін ; Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України. Київ : Музична Україна, 2010. 480 с. URL: https://elib.nlu.org.ua/view.html?id=11018 (дата звернення: 07.01.2022).
7. Корсак І. Перстень Ганни Барвінок. Київ : Ярославів вал, 2015. 248 с.
8. Корсак І. Імена твої, Україно. Луцьк : Твердиня, 2007. 300 с.
Опубліковано
2022-09-09
Як цитувати
Федонюк, С. (2022). В ОЧІКУВАННІ КІНОВИРОБНИЦТВА НА ВОЛИНІ: ВІД ТЕАТРАЛЬНОГО КОСТЮМУ ДО КОСТЮМОВАНОГО ФІЛЬМУ. Літопис Волині, 46-50. https://doi.org/10.32782/2305-9389/2022.spec.09
Розділ
Корсакіана